zavřít
Carlos Sainz

jezdec rally

Věk:
54
Narození:
12. 4. 1962 , Madrid, Španělsko
Znamení:
beran   |  aktuální horoskop
Výška:
přidej výšku
Váha:
přidej váhu
Barva očí:
přidej barvu očí
Barva vlasů:
přidej barvu vlasů
Postava:
přidej postavu
Národnost:
přidej národnost
Rasa:
přidej rasu
Náboženství:
přidej náboženství
Velikost bot:
přidej velikost bot
Velikost oblečení:
přidej velikost oblečení
Hodnotit:
Líbí Nelíbí

1 se líbí, 0 se nelíbí

ODEBÍRAT NOVINKY O TÉTO OSOBNOSTI

Carlos Sainz Cenamor je španělský rallyeový jezdec a dvojnásobný mistr světa a vítěz Rallye Dakar 2010. Má přezdívku El Matador. Je ženatý a má dvě děti. Kariéra Už odmala ho otec vedl ke sportu. Hrál fotbal, squash a lyžoval. V sedmnácti se stal juniorským šampionem Španělska v squashi. Jezdit začal v roce 1980, kdy v národním šampionátu porážel i svého bratra. V začátcích kariéry mu velmi pomohl Juan Jose Lacalle. Stal se jeho manažerem, koupil první závodní Fiat Panda a stal se i jeho navigátorem. Navíc zvítězil i v poháru vozů Renault 5 Turbo. Na Katalánskou rallye mu zapůjčili vůz Opel Manta 400. Ford 1987-1988 Od roku 1987 se zúčastnil mistrovství světa s vozem Ford Sierra Cosworth a hned na sebe upozornil výbornými časy v Portugalsku. Začal v týmu Ford M-Sport, ale snažil se o angažmá u týmu Lancia Racing. Hned v první sezoně získal 7 bodů a o rok později skončil celkově jedenáctý. Toyota 1989-1992 V Mistrovství světa v rallye 1989 se stal jezdcem za tým Toyota Motorsport a startoval s vozem Toyota Celica GT-Four. Jeho týmovým kolegou byl Juha Kankkunen. O rok později byl prvním neskandinávcem, který zvítězil na finské rallye, ale svoje první vítězství získal již na Acropolis rallye 1990. V této sezoně získal svůj první titul mistra světa. V roce 1991 se snažil titul obhájit, ale měl velkého soupeře v Kankkunenovi. Před poslední soutěží měli stejně bodů, ale RAC rallye 1991 nakonec vyhrál Kankkunen a Sainz dojel třetí. V následující sezoně byl vyvinut nový vůz - Toyota Celica 4WD Turbo. O titul bojoval s triem Kankkunen, Ari Vatanen a Didier Auriol. Zvítězil na RAC rallye 1992 a získal svůj druhý titul. Lancia 1993 Pro jeden rok se stal jezdcem soukromého Jolly Clubu a startoval s vozem Lancia Delta HF Integrale. V té době však již tyto vozy nestačily konkurenci a Sainz skončil pátý, když pouze dvakrát skončil mezi prvními třemi. Subaru 1994-1995 Sainz se měl podílet na vývoji vozu Subaru Impreza WRC a jeho týmovým kolegou byl Colin McRae. Sainz skončil v obou sezonách druhý, když ho v Mistrovství světa v rallye 1994 porazil Auriol a v roce Mistrovství světa v rallye 1995 McRae. Ve stejném roce získal Subaru World Rally Team i pohár konstruktérů. Ford 1996-1997 Obě sezony řídil vůz Ford Escort a skončil třetí. Zvítězil na Indonéské rallye a skončil pětkrát na stupních vítězů. Porazili ho Tommi Mäkinen a McRae. V roce 1997 Ford vyvinul nový Escort WRC. Sainz obhájil vítězství na Indonesii a na Acropolis rallye 1997. Opět skončil třetí, když ho porazli stejní jezdci. Vyhrál ale prestižní závod Race of Champions. Toyota 1998-1999 V následujících letech se Sainz vrátil k Toyotě, aby s Auriolem pomohl při vývoji vozu Toyota Corolla WRC. Sainz zvítězil na Rallye Monte Carlo 1998 a na Rallye Nový Zéland 1998. Přesto skončil druhý za Mäkinenem. V následující sezóně dojel osmkrát mezi prvními třemi, ale nezískal žádné vítězství. Ford 2000-2002 V roce 2000 se vrátil k Fordu a jeho týmovým kolegou byl opět skot McRae. S vozem Ford Focus WRC vyhrál Kyperskou rallye a skončil celkově třetí. O rok později Sainz neměl tak úspěšný rok a Ford ztratil i titul mezi značkami. V Mistrovství světa v rallye 2002 vyhrál na Argentinská rallye 1999, což bylo jeho jediné vítězství. Celkově skončil třetí. Citroën 2003-2005 Sainz i s McRaem přestoupili pro Mistrovství světa v rallye 2003 do týmu Citroën Sport, který se zúčastnil své první kompletní sezony. V tomto týmu získal Sainz své poslední vítězství na Argentinská rallye 2004. Po konci Mistrovství světa v rallye 2004 Sainz ukončil svojí kariéru v rallye a chtěl se věnovat šampionátu WTCC. V roce 2005 se zúčastnil dvou soutěží jako náhradník za Francoise Duvala a skončil na třetím a čtvrtém místě. Volkswagen 2006- Od roku 2006 se stal členem týmu Volkswagen Motorsport, který se s vozy Race Touareg účastnil Dakarské rallye. V roce 2007 startoval v celém šampionátu Cross-Country. V roce 2008, kdy byl Dakar zrušen vyhrál Sainz Central European Rally. O rok později při Dakaru vedl, ale kvůli havárii musel odstoupit. V průběhu roku pak vyhrál Silk-Way Rally. Zvítězil i na Rallye Dakar 2010. Na Rallye Dakar 2011 skončil druhý a tým se rozhodl v budoucnu nestartovat. Sainz se stal ředitelem týmu Volkswagen Motorsport pro účast v Mistrovství světa v rallye 2012 s typem Volkswagen Polo R WRC. během svého angažmá také startoval s vozem Volkswagen Scirocco GTR24 na okruzích.…zobrazit celý životopis

Hledáte také jako: Carlos Sainz Cenamor
Rychlá navigace:novinky |diskuse