zavřít
Erik Janiš

automobilový závodník

Věk:
29
Narození:
23. 9. 1987 , Olomouc, Československo
Znamení:
panna   |  aktuální horoskop
Výška:
přidej výšku
Váha:
přidej váhu
Barva očí:
přidej barvu očí
Barva vlasů:
přidej barvu vlasů
Postava:
přidej postavu
Národnost:
přidej národnost
Rasa:
přidej rasu
Náboženství:
přidej náboženství
Velikost bot:
přidej velikost bot
Velikost oblečení:
přidej velikost oblečení
Hodnotit:
Líbí Nelíbí

0 se líbí, 0 se nelíbí

ODEBÍRAT NOVINKY O TÉTO OSOBNOSTI

Erik Janiš patří do úzké skupinky nejtalentovanějších českých okruhových jezdců současnosti a navzdory svému nízkému věku má za sebou poměrně bohatou kariéru protkanou úspěchy. Kouzlu rychlých kol podlehl Erik Janiš již v útlém dětství, když od svých šesti let (1994) začal sbírat závodnické ostruhy v rámci domácího motokárového šampionátu třídy Comer 80. Této třídě zůstal Erik věrný až do svých jedenácti let a v roce 1998 ji opouštěl již jako čtyřnásobný mistr republiky. V sezoně 1998 zamířil také do kategorie Kadet a ani zde nenašel přemožitele. Pozornost motoristické veřejnosti k sobě mladší z bratří Janišů nepřestal poutat svými výkony ani v následujících letech. Roku 1999 se opět radoval z triumfu v kategorii Kadet, zlato vybojoval i v prestižní třídě ICA-J 100, jíž vládl i v letech 2000 až 2002, získal Pohár autoklubu České republiky a v prestižní anketě Zlatý volant obsadil třetí příčku v hodnocení motokárových jezdců. Hlasitě o sobě dal Erik vědět v sezoně 2001, kdy opět ovládl šampionát třídy ICA-J 100, v evropském šampionátu třídy ICA 100 Kadet získal ocenění Green helmet a ve svých čtrnácti letech se stal nejmladším vítězem v historii ankety Zlatý volant! V roce 2002 naposledy ovládl Mezinárodní mistrovství České republiky motokár třídy ICA-J 100, ale zároveň začal sbírat s Fordem Fiestou první zkušenosti v závodech automobilů na okruzích. Rok 2003 znamenal pro Erika Janiše přestup do monopostu a účast v německém seriálu ADAC BMW Junior Cup. Po tomto intermezzu se olomoucký jezdec ale na dvě sezony vrátil opět do sedadla motokáry, tentokrát však ve třídě ICC 125. V roce 2004 vybojoval 5. místo v klasifikaci německého šampionátu a 7. v hodnocení evropské série, svou úspěšnou motokárovou kariéru ovšem korunoval o rok později, kdy se radoval ze zisku titulu mistra Evropy třídy ICC 125! V sezoně 2006 se Erik Janiš soustředil na starty v prestižním seriálu Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu, jenž zdobí silná a vyrovnaná konkurence tvořená zkušenými jezdci i mladými dravci. V silném startovním poli se Erik neztratil: dokázal vyhrát dva závody a v konečném účtování sezony obsadil 6. místo. Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup a boj o mistrovský titul byly jednou z hlavních priorit Erika Janiše i v sezoně 2007. A devatenáctiletý dravec opět obstál: mistrovský titul si zajistil již dva závody před koncem seriálu na konci srpna v Mostě. Kromě toho ovšem český talent pilně poznával také zahraniční kolbiště, ať už za volantem Lamborghini Gallardo v rámci seriálu FIA GT3, nebo při závodech International Formula Masters. Na podzim 2008 Erik debutoval v barvách českého týmu A1GP a hned při prvním podniku v Zandvoortu dokázal bodovat. Stihl odjet tři podniky, mezitím už se dohodlo jeho angažmá v juniorském továrním týmu Mercedesu v evropské sérii F3 a mladý jezdec se začal plně soustředit na nadcházející sezónu. Ve své první sezoně v F3 Euro Series se Erik stal celkovým vítězem hodnocení nováčků, v němž se bojovalo do samého finále sezóny. Svůj celoroční růst v našlapaném mistrovství završil v Hockenheimu v posledním, dvacátém závodě sezony. Absolutně dojel sedmý a mezi ROOKIES byl skončil druhý. Tím si pilot týmu Mücke Motorsport udržel vedení mezi nováčky, pozici, kterou přes velkou konkurenci okupoval téměř po celý rok. Junior Mercedesu Benz vyhrál šampionát s náskokem dvou bodů. Erik Janiš se na začátku roku 2009 zúčastnil kompletního testovacího programu International Formula Master. V úvodních dvou podnicích na startu společně s českým týmem ISR chyběl, aby se při domácím podniku v Brně do formulové série vrátil. Na maďarském okruhu Hungaroring, kde se závod IFM jel jako doprovodný podnik formule 1, vybojoval v nedělní druhé jízdě třetí místo. Jarní čekání si Erik zkrátil premiérovým startem v Le Mans Series s Lamborghini Murcielago R-GT v belgickém Spa, kde společně s kolegy Peterem Koxem a Filipem Salaquardou obsadili druhé místo ve třídě LMGT1. První závod: 1994 Výška: 176 cm Váha: 76 kg Stav: svobodný, přítelkyně Monika Hobby: sport, snowboarding, design, hudba…zobrazit celý životopis