zavřít
Jan Charouz

automobilový závodník

Věk:
29
Narození:
17. 7. 1987 , Praha, Československo
Znamení:
rak   |  aktuální horoskop
Výška:
173 cm
Váha:
přidej váhu
Barva očí:
přidej barvu očí
Barva vlasů:
přidej barvu vlasů
Postava:
přidej postavu
Národnost:
přidej národnost
Rasa:
přidej rasu
Náboženství:
přidej náboženství
Velikost bot:
přidej velikost bot
Velikost oblečení:
přidej velikost oblečení
Hodnotit:
Líbí Nelíbí

5 se líbí, 6 se nelíbí

ODEBÍRAT NOVINKY O TÉTO OSOBNOSTI

Jan začal závodní kariéru v sedmi letech na motokárách třídy Comer 80, v níž závodil pět let. V roce 2000 přestoupil do třídy ICA-J a ve své druhé sezoně získal třetí místo v mezinárodním šampionátu České republiky. V roce 2002 Jan závodil ve třídě Ford Fiesta v Mezinárodním mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích. Společně s Erikem Janišem skončili první a stali se nejmladšími mistry v historii šampionátu. O rok později přestoupil Jan do německého šampionátu formule BMW. V roce 2004 závodil ve stejném šampionátu za tým Kekeho Rosberga. Po dvou letech ve formuli BMW dostal šanci závodit v italském šampionátu F3000. Ačkoli byl nejmladším jezdcem ve startovním poli, dařilo se mu v boji se zkušenějšími soupeři pravidelně bodovat. Celkově obsadil 11. místo, ačkoliv musel vynechat závěrečné dva závody kvůli povinnostem v A1 Grand Prix. V premiérovém podniku této série v Brands Hatch reprezentoval Českou republiku, za kterou nastoupil také ve volných trénincích ve vybraných dalších podnicích. Jan Charouz v roce 2006 získal mistrovský titul v sérii F3000 International Masters. Podařilo se mu vybojovat i titul pro nejlepšího nováčka a pomohl týmu Charouz Racing System k zisku titulu v hodnocení týmů. V roce 2006 se Jan Charouz stal členem českého A1GP týmu a české barvy barvy hájil na konci druhé sezony A1GP World Cup of Motorsport na britské trati Brands Hatch. Jan se v roce 2006 zúčastnil i několika dalších okruhových závodů, například 24 hodin ve Spa, kde závodil s vozem Seleen S7R týmu Zakspeed, a Megane Trophy. Le Mans Series & 24 hodin Le Mans 2007 Pro sezonu 2007 se Jan Charouz stal oficiálním testovacím a závodním jezdcem Loly. V barvách týmu Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd se s vozem Lola B07/17 Judd účastnil seriálu Le Mans Series a také slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Týmovými kolegy mu byli Alex Yoong (MAL) a Stefan Mücke (GER). V rámci Le Mans Series Jan společně s týmovými kolegy vybojovali skvělé 2. místo absolutně v závodě na 1000 km ve Valencii, po fascinujícím boji na německém Nürburgringu skončili čtvrtí. Také v závodě 24 hodin Le Mans 2007 podal Jan výborný výkon a sezonu 2007, v níž vůz týmu Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd pravidelně patřil k nejrychlejším pilotům vozů s benzinovými motory třídy LMP1, ozdobil 8. místem absolutně v závodě 24h Le Mans navzdory tomu, že na francouzském okruhu La Sarthe startoval vůbec poprvé ve své kariéře. K velkým úspěchům patří též 4. místo absolutně a 3. v hodnocení třídy LMP2 v závodě Petit Le Mans 2007, kde Jan startoval jako tovární jezdec britské stáje Zytek. Obrovského ocenění se Jan Charouz dočkal v závěru roku, kdy byl renomovaným britským magazínem Autosport zařazen do Top 10 nejlepších jezdců Le Mans Series 2007. V sezoně 2007 se Jan Charouz příležitostně objevil i v dalších okruhových šampionátech (MMČR Divize 4) a vyzkoušel si čtyřiadvacetihodinové závody v americké Daytoně a belgickém Spa. Na přelomu sezon 2007/2008 byl Jan Charouz znovu jmenován členem českého národního týmu v šampionátu A1GP World Cup of Motorsport. 2008 V sezoně 2008 Jan setrval u sportovních prototypů a spolu s týmem Charouz Racing System startoval stejně jako v předchozí sezoně ve vytrvalostních závodech Le Mans Series a 24 hodin Le Mans, tentokrát však s vozem Lola B08/60 Coupé – Aston Martin V12. Týmovým kolegou byl Janovi Stefan Mücke (GER), s nímž spolupracoval již v sezoně 2007, a v závodě 24 hodin Le Mans se ke dvojici přidal ještě Tomáš Enge. Jan spolu s týmovými kolegy obsadil ve slavném čtyřiadvacetihodinovém maratónu 9. místo absolutně. Dařilo se mu i v Le Mans Series, když dvakrát v sezóně vystoupil na stupně vítězů (2. místo v Barceloně a 3. místo v Silverstone) a v konečném hodnocení obsadil pátou příčku. I v sezoně 2008 patřil k nejrychlejším pilotům vozů s benzinovými motory třídy LMP1. 2009 Jako jezdec továrního týmu Aston Martin Racing Jan Charouz startoval i v závodě 24 hodin Le Mans a v Le Mans Series 2009. V závodě 24 hodin Le Mans Jan Charouz spolu s týmovými kolegy Tomášem Engem a Stefanem Mückem zazářili, když vybojovali čtvrtou příčku celkového pořadí. V pěti závodech Le Mans Series Jan Charouz s týmovými kolegy pětkrát vystoupil na pódium, z toho dvakrát na stupeň nejvyšší (Barcelona, Nürburgring). Taková bilance výsledků zajistila Charouzovi a jeho týmovým kolegům vítězství v Le Mans Series 2009. Za výkony v sezoně 2009 byl Jan Charouz oceněn cenou FIA Talent roku, kterou převzal z rukou prezidenta FIA Jeana Todta. Charouz spolu s Engem a Mückem získali také cenu Le Mans – Silverstone Challenge Award, udělovanou Britským klubem závodních jezdců (BRDC) posádce, jež dosáhla nejlepšího kombinovaného výsledku v závodech 24 hodin Le Mans a 1000 km Silverstone. 2010 Jan Charouz v roce 2010 přesedlal z prototypů do monopostů. V týmu P1 Motorsport se účastní šampionátu World Series by Renault ve formuli Renault 3.5, který je předpokojem seriálu mistrovství světa vozů formule 1 a šampionátu Auto GP v týmu Charouz-Gravity Racing. Zároveň se český závodník stal oficiálním náhradním a testovacím jezdcem týmu Renault F1. Jan Charouz se v roce 2010 zúčastnil také slavného čtyřiadvacetihodinového závodu v Le Mans. Tentokrát usedl do prototypu slabší třídy LMP2 týmu OAK Racing, kde obsadil s kolegy Guillaumem Moreauem a Mathieuem Lahayem druhou pozici.…zobrazit celý životopis

  • Zlatá mládež přitvrdila. Závodník Charouz nebalí holky jen na auta, ale rovnou na výlet vrtulníkem

    Super.cz, 2. 8. 2014 Jan Charouz je vnímaný hlavně jako automobilový závodník. Krom toho, že třeba taky koketuje s gastronomií , se ale o něm málo ví, že ve skutečnosti umí řídit snad všechna motorová vozidla s koly i vrtulemi. Kromě řidičáku na traktor prý odřídí prakticky cokoli včetně nového českého vynálezu JetSurf, což je vlastně klasické surfařské prkno vylepšené benzínovým motorem. … více

  • Rozvedená Tonya Graves: Jak to má s muži a proč nechce třetí dítě!

    Blesk, 20. 3. 2014 Exotická zpěvačka Monkey Business Tonya Graves (41) je od rozvodu s novinářem Markem Gregorem sama. Teda oficiálně. Jejím posledním výstřelkem byl prolíbaný večírek s o 17 let mladším závodníkem Janem Charouzem. Že by se jí chlapi báli? … více

  • VIDEO: S tímhle jsem chodila? Prachařová totálně zazdila bývalou lásku

    iDnes.cz, 9. 1. 2014 Nevýhodou partnerů se stejnými zálibami je skutečnost, že ony záliby zůstanou i po rozchodu. Důkazem je večírek, na němž se dnes už vdaná Agáta Prachařová potkala s bývalým partnerem Janem Charouzem. Když ji štáb iDNES.cz upozornil, že stojí za jejími zády, nejdřív znervózněla. A poté ho svým vtipem úplně zazdila. Další články k tématu: VIDEO: Bohdalová, Eben, Prachařová, Bučková a další přejí čtenářům VIDEO: Po Vánocích bychom plavky kvůli špeku nemohly předvádět, říká Prachařová Slavičí perly OBRAZEM: mladá krev ve stejném saku a Prachařová naostro MÓDNÍ POLICIE: Prachařová má pokutu za nudu, Marešová za lacinost … více