zavřít
Tazio Nuvolari

motocyklový a automobilový závodník

Narození:
16. 11. 1892 , Castel d'Ario, Italy
Úmrtí:
11. 8. 1953  ve věku 60 let  †
Znamení:
štír  
Výška:
přidej výšku
Váha:
přidej váhu
Barva očí:
přidej barvu očí
Barva vlasů:
přidej barvu vlasů
Postava:
přidej postavu
Národnost:
přidej národnost
Rasa:
přidej rasu
Náboženství:
přidej náboženství
Velikost bot:
přidej velikost bot
Velikost oblečení:
přidej velikost oblečení
Hodnotit:
Líbí Nelíbí

3 se líbí, 1 se nelíbí

ODEBÍRAT NOVINKY O TÉTO OSOBNOSTI

Tazio Nuvolari se narodil 16.listopadu 1892. Nuvolari je pokládán za největšího jezdce všech dob. Jeho heslem bylo: "Zvítězit nebo padnout." Stal se legendární postavou, mýtem, fantomem automobilových závodů. V době Nuvolariho vrcholu (1930) měly v závodech zcela monopolní převahu německé vozy. V každém závodě se vždy rozhodovalo jen o tom, zda vyhraje Mercedes Benz nebo Auto Union. Vozy ostatních značek, Alfa Romeo, Maserati a Bugatty nemohly s německými vůbec soupeřit a bez nejmenší reálné naděje na úspěch zvyšovaly vlastně jen počet startujících. Nepočítáme-li první dva závody roku 1934, v nichž se německé vozy dostávaly do tempa, pak celé období 1934 - 1939 představuje naprostou nadvládu Mercedesů a Auto Unionů. Našel se jen eden jezdec, který je dokázal porazit. A tím byl Nuvolari! Se zastaralou Alfou Romeo, s motorem o polovinu slabším Nuvolari kosil německá monstra jako na běžícím páse. Na rovinkách nemohl rychlostně konkurovat, ale na zatáčkovité trati nikdo neměl šanci. Měl dar jaký neměl jen tak někdo. Za každé situace využít veškerý výkon motoru a snažit se jít až za jeho hranice. Na Velké ceně Německa na Nürburingu v roce 1935 nastoupily oba německé týmy v plné síle. 5 Mercedesů, 4 Auto uniony s dokonale sehraným štábem mechaniků, s taktickými plány do detailu propracovanými. Piloti věhlasných jmen Caraciola, Brauchits, Stuck, Rosemayer. Proti nim stál Nuvolari na 4 roky staré Alfě Romeo, chabě vybaveným depem, ale s bojovností lva a odvaze tygra. Krátce před startem začalo pršet. Což znamenalo výhodu pro Nuvolariho. Na mokru byl mistrem. Byl zakladatelem stylu "four wheel drift",to jest kontrolovaný smyk vech kol. Hned po startu zachvátilo německé týmy zděšení. mezi stříbrnými, ladnými výtvory nejmodernější techniky se prdíral vysoký, poskakující červený vůz. Po prvním kole se Nuvolari dostal do čela závodu. V depu Mercedesu a Auto Unionu byly vyvěšeny vlajky: "Zrychlit!" Všechno marné. Na rovině nedosahoval pocopitelně té rychlosti jako německé vozy. Nürburing je však dlouhý okruh s mnoha zatáčkami. A v těch Nuvolarymu nestačil nikdo. Nuvolari byl nucen zastavit v depu. Benzínová pumpa byla poškozena, benzín musel být doléván ručně. Ztratil mnoho času, klesl na páté místo. Z depa vyrazil jako ďábel. Předjížděl jednoho soupeře za druhým. Probojoval se na druhé místo. Do posledního kola vjížděl 35 s za Braunchitsem. Na Nuvolariho se usmálo štěstí. Štěstí, které bylo tak vzácným v jeho životě. Brauchitsovy praskla pneumatika. Nuvolari projel vítězně cílem, dosáhla průměru 120, 7 km/h. Bylo to největší vítězství jeho života a největší jakého kdy bylo dosaženo. Aby rozptýlil domněnky pochbovačů, že to bylo jen dílem náhody, štěstí nebo tajemné shody okolností, uštědřil německým vozům porážku ještě několikrát. Během své 30ti leté kariéry dokončil 130 závodů. Z nich 64 vyhrál a jen 17 krát byl druhý. Většinu závodů si musel tvrdě vybojovat. Stíhala ho smůla při každém závodě. Často havaroval, ale ani to ho nezastavilo v závodech. Kolikrát odjel závod se zlomeninami a různými zraněními z předchozích závodů. Ani jeho osobní život se bez ní neobešel. Tazio závodil až do svých 60ti let. Vášeň k silným vozům se mu stala osudnou, stal se alergickým na výfukové plyny. Několikrát ho museli doslova v mdlobách vytáhnout z vozu, z úst mu srčela krev. Nepomáhala ani speciální maska. V 61 letech podlehl těžké nemoci. Do dnešní doby některé jeho traťové rekordy nebyli překonány. Největší vítězství: (rok, místo, značka) 1924 Ravenna, Savio- Chiribiri Monza (1.5 litru) 1924 Padova, Polesine- Chiribiri Monza (1.5 litru) 1924 Lavagna (Tigullio-) Bianchi 20 (2 litry) 1927 Grand Prix Říma- Bugatti T35 1927 Garda -Bugatti T35c 1928 Tripolis -Bugatti T35c 1928 Pozzo Circuit- Bugatti T35c 1928 Alexandrie- Bugatti T35c 1930 Mille Miglia -Alfa Romeo 6C 1750 GS spyder Zagato 1931 Targa Florio -Alfa Romeo 8C 2300 Monza 1931 Coppa Ciano- Alfa Romeo 8C 2300 Monza 1932 Grand Prix Monaka -Alfa Romeo 8C 2300 Monza 1932 Targa Florio -Alfa Romeo 8C 2300 Monza 1932 Grand Prix Itálie -Alfa Romeo B/P3 1932 Grand Prix Francie -Alfa Romeo B/P3 1932 Coppa Ciano -Alfa Romeo B/P3 1932 Coppa Acerbo- Alfa Romeo B/P3 1933 Mille Miglia -Alfa Romeo 8c2300 spyder Zagato 1933 Grand Prix Tunisu- Alfa Romeo 8C 2600 Monza 1933 Alexandrie- Alfa Romeo 8C 2600 Monza 1933 Eifelrennen -Alfa Romeo 8C 2600 Monza 1933 Grand Prix Nîmes -Alfa Romeo 8C 2600 Monza 1933 Grand Prix Belgie- Maserati 8cm 1933 Coppa Ciano -Maserati 8cm 1933 Grand Prix Nice- Maserati 8cm 1934 Grand Prix Modena -Maserati 6c 34 1934 Grand Prix Neapol -Maserati 6c 34 1935 Grand Prix Pau- Alfa Romeo B/P3 1935 Bergamo -Alfa Romeo B/P3 1935 Biella- Alfa Romeo B/P3 1935 Turín- Alfa Romeo B/P3 1935 Grand Prix Německa- Alfa Romeo B/P3 1935 Coppa Ciano -Alfa Romeo B/P3 1935 Grand Prix Nice -Alfa Romeo B/P3 1935 Grand Prix Modena- Alfa Romeo 8c-35 1936 Grand Prix Penya Rhin -Alfa Romeo 12c-36 1936 Grand Prix Maďarska -Alfa Romeo 8c-35 1936 Grand Prix Milána- Alfa Romeo 12c-36 1936 Coppa Ciano- Alfa Romeo 8c-35 1936 Grand Prix Modeny- Alfa Romeo 12c-36 1936 Vanderbiltův pohár- Alfa Romeo 12c-36 1937 Grand Prix Milána -Alfa Romeo 12c-36 1938 Grand Prix Itálie -Auto Union Type D 1938 Grand Prix Anglie- Auto Union Type D 1939 Grand Prix Bělehradu -Auto Union Type D 1946 Grand Prix Albi- Maserati 4cl …zobrazit celý životopis