zavřít
Miroslav Jakeš

automobilový závodník

Věk:
27
Narození:
7. 10. 1989 , Vsetín, Československo
Znamení:
váhy   |  aktuální horoskop
Výška:
přidej výšku
Váha:
přidej váhu
Barva očí:
přidej barvu očí
Barva vlasů:
přidej barvu vlasů
Postava:
přidej postavu
Národnost:
přidej národnost
Rasa:
přidej rasu
Náboženství:
přidej náboženství
Velikost bot:
přidej velikost bot
Velikost oblečení:
přidej velikost oblečení
Hodnotit:
Líbí Nelíbí

0 se líbí, 1 se nelíbí

ODEBÍRAT NOVINKY O TÉTO OSOBNOSTI

Miroslav Jakeš je český automobilový závodník. Za volant usedl poprvé Miroslav Jakeš z Velkých Karlovic už ve svých čtyřech letech. První krůčky v motokárovém sportu mu pomáhal zvládnout jeho otec, který sám absolvoval coby pilot nejednu rallye. Mirek Jakeš už v šesti letech začal pravidelně jezdit závody mistrovství České republiky motokár, kde celých sedm let patřil k nejlepším českým závodníkům ve třídě Comer 80 a ICA Junior. Zlom v jeho kariéře nastal v roce 2003, kdy přesedal z motokáry do závodního auta a začl jezdit pravidelně závody do vrchu. Vystřídal celkem pět vozidel a s každým z nich dokázal vítězit. Prvním vozem byla Škoda Felicia s níž zvítězil ve dvou závodech mistrovství republiky v závodech do vrchu. A to mu bylo teprve třináct let. V roce 2004 začal Mirek závodit s vozem Škoda Felicia Kit Car a vybojoval s ním svůj první mistrovský titul. A nejen to, vytvořil totiž na většině tratí v republice nové traťové rekordy třídy A 1400. Ty nebyly dodnes překonány. Třetím vozem, s nímž úspěšně porážel mnohem starší a zkušenější soupeře, byl Peugeot 306 skupiny SP. Startoval s ním pouze v jediném závodě mistrovství republiky, zato zvítězil a vytvořil traťový rekord. Jeden závod absolvoval s vozem Subaru Impreza ve skupině A, a také v něm zvítězil v absolutní klasifikaci. V roce 2006 se poprvé na tratích závodů do vrchu představil s novým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a vybojoval český titul ve skupině N. V roce 2007 Mirek Jakeš s tímto vozem poprvé startoval v seriálu mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu. Startoval ve všech třinácti závodech evropského šampionátu. Ve svých sedmnácti letech přitom nadějný jezdec dosáhl neuvěřitelných výsledků. Ve skupině N skončil na stříbrné pozici, absolutně čtvrtý byl ze všech vozů startujících v mistrovství Evropy. Mladý Mirek Jakeš byl téměř ve všech závodech nejrychlejší ze všech českých jezdců evropského mistrovství. K mimořádnným úspěchům v této nelehké evropské soutěži přidal navíc ještě obhajobu českého titulu ve skupině N. V roce 2008 se Mirek soustředil na seriál ME v závodech do vrchu a na postupný přechod do Rally. V ME ZAV startoval v 11 závodech, 9x vyhrál, 2x dojel druhý a vybojoval titul MISTRA EVROPY. Stal se zároveň HISTORICKY NEJMLADŠÍM MISTREM EVROPY v jeho 51. leté historii. V soutěžích se poprvé postavil na start s vozem Citroen C2R2 v Rally Český Krumlov. Dojel na 23. místě absolutně a 6. ve skupině A6, když na prvních 5. místech byly vozy kategorie S1600. V dalších soutěžích startoval s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. První start s tímto vozem byl na Barum Rally. Od startu začal opatrně a postupně zrychloval. Slibně rozjetou soutěž zastavila v 10. RZ porucha vozu. Další start byl v Rally Jeseníky, kde za deštivého počasí dokázal Mirek dojet na výborném 5. místě absolutního pořadí. Zatím poslední start se odehrál na Valašské Rally, kde zajel v 1. RZ výborný 4. absolutní čas, ale ve 2. RZ ho zastavila porucha vozu. V roce 2009 pojede Mirek Jakeš pouze Rally. V plánu je celý seriál Mezinárodního mistrovství ČR a vybrané Rallysprinty i pár startů v zahraničí. …zobrazit celý životopis

přidat novinku
  • 25. 04. 2009 v 15.33:20 — sobi20

    21.4.2009 byl Mirek na vyhlášení Sportovce Zlínského kraje 2008 jako jeden z nejúspěšnějších sportovců roku 2008, kde vyhrál cenu občanů Zlínského kraje.